Bestyrelsen

Regnbuens bestyrelse består af 5 forældrerepræsentanter, 2 suppleanter, 2 personalerepræsentanter, 2 repræsentant fra Selskabet Mødre- og Børnehjælpen samt lederen (uden stemmeret).

Bestyrelsen vælges på forældremødet i september måned. Bestyrelsen holder 4-5 formaliserede møder årligt, samt ekstraordinære møder hvis det er nødvendigt.

Bestyrelsen er et forum for dialog, og medlemmerne deltager aktivt i den pædagogiske debat om det værdigrundlag som Regnbuen bygger på. Bestyrelsen har kompetence til, i samarbejde med personalet, at fastlægge den pædagogiske linje og principper for børnehavens arbejde, mens det er lederens ansvar at tilrettelægge det daglige arbejde og træffe beslutninger i dagligdagen.

Bestyrelsen har det overordnede ansvar for børnehaven. Herunder arbejdsgiverkompetence og ansættelse/afskedigelse af personale og har det økonomiske ansvar.

Bestyrelsen arbejder ud fra Regnbuens vedtægter og forretningsorden og forholder sig til aktuelle politiske udmeldinger.

Bestyrelsen står for en række arrangementer og initiativer omkring børnehaven i samarbejde med personalet.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s